כנפיים ברוטב צ׳ילי שום

מאת ענת לבל
2 בספטמבר 2015

כנפיים

לפני כשבועיים הוזמנתי לסדנת בישול של בלוגרים מטעם חברת יד מרדכי (מקבוצת שטראוס) שהתקיימה באקדמיה של בולטהאופ בתל אביב. מיכוון שאני מאוד אוהבת סדנאות בישול החלטתי להצטרף ולמען האמת הייתי בטוחה שמדובר בסדנת בישול שתעסוק במתכונים עם דבש לרגל ראש השנה (כי בזמן שהיינו עסוקים מאוד באוגוסט מסתבר שראש השנה כבר מגיע…). בסדנה שיתפו אותנו כי יד מרדכי משיקים סדרת מוצרים חדשה שכוללת רטבים לבישול, מיץ לימון ומיץ ליים. את סדרת הרטבים פיתח השף יניב גור אריה והיא כוללת 4 סוגי רטבים העשויים ללא צבעי מאכל, ללא חומרים משמרים והמותאמים לחיך הישראלי. בין הרטבים ניתן למצוא רוטב צ׳ילי שום, מנגו קארי, טריאקי רימון ושזיף רימון (השניים האחרונים יכולים להשתלב נהדר במתכוני בשר, עוף וירקות לקראת ראש השנה. מתקרב בצעדי ענק, כבר אמרתי?).

צילום אנטולי מיכאלו
צילום אנטולי מיכאלו

בחלק הראשון של הסדנה ראש הסגל הקולינרי באקדמיה של בולטהאופ, השף אבנר לסקין, הדגים לנו מספר מתכוני עוף נהדרים. הפעם בחרתי לשתף במתכון המעולה לכנפיים ברוטב צ׳ילי שום שהוא הדגים לנו. מתכון נהדר המצליח להוציא מהכנפיים והרוטב ששידך לו את המיטב במינימום זמן והתעסקות.

בחלק השני של הסדנה התחלקנו לקבוצות. אני הצטרפתי ליהודית המקסימה מהבלוג ״הלוחשת לאוכל״ ולרות הנהדרת, שסוף סוף יצא לנו להיפגש, מהבלוג ״היצירה של הלב״ ו״עזרתי״ להן להכין שוקי עוף, דלורית ודלעת ערמונים ברוטב שזיף ורימון. את המתכון המעולה והמבושם בקינמון ניתן למצוא בבלוג של יהודית. אם נודה על האמת, כל העזרה שלי הסתכמה בלקלף דלעת ערמונים (אבל תודו שזו משימה מורכבת! בכל זאת..דלעת ערמונים, כן?). גם עפר צרפתי מהבלוג ״אוכל אמיתי״ הכין בלוטין שוקי עוף במילוי בורגול ברוטב קוקוס, קארי ומנגו שהיה נהדר ( את המתכון ניתן למצוא כאן). הרטבים החדשים היוו שדרוג נהדר למאכלים שהכינו משתתפי הסדנה והם גם מסוג הרטבים המתאימים לימים עמוסים שבהם אין זמן וצריך ל״תקתק״ ולהכין משהו מהיר וטעים.

כנפיים ברוטב צ'ילי שום 

מאת – שף אבנר לסקין, האקדמיה של בולטהאופ.

חומרים ל-4 סועדים

600 גרם כנפי עוף
4 כפות רוטב צ'ילי שום (יד מרדכי)
2 שיני שום מגוררות
1 כפית פלפל שחור
חצי כפית מלח

חצי כפית צ'ילי קצוץ

אופן ההכנה:
מערבבים את כל החומרים ומשרים את כנפי העוף במשך שעתיים לפחות.
מוציאים את הכנפיים מהמשרה – ושומרים את המשרה.
מחממים מחבת כבדה (בלי שמן) וצורבים את הכנפיים משני הצדדים.
מחממים תנור ל-230 מעלות.
מחזירים את הכנפיים לרוטב (למשרה), מעבירים לתבנית חסינת אש ואופים במשך 12 דקות נוספות.

בתאבון!

כנפיים ברוטב. צילום: אנטולי מיכאלו
כנפיים ברוטב צ׳ילי שום. צילום: אנטולי מיכאלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לייקים
Close
טעימונת © 2015
Close