הדפס פוסט זה הדפס פוסט זה

פתיתים עם חיטה מלאה, גזר וחמוציות


הילדים שלי אוהבים פתיתים. ככה "נקי", בלי תוספות כלל. כך שברגע שאני מגישה פתיתים לשולחן הם מיד הופכים להיות האטרקציה העיקרית של הארוחה. בעבר סיפרתי לכם שהצלחתי ל"שווק" כוסמת כפתיתים, אך לצערי זה לא מצליח תמיד. לכן, שמחתי לגלות את הגרסה החדשה של פתיתים פלוס. פתיתים אפויים קוסקוס עם חיטה מלאה, שקיבלתי להתנסות. הפתיתים מכילים 30% קמח מחיטה מלאה והם עדיין משמרים את הטעם האהוב של הפתיתים. אז במסגרת הניסיונות שלי לגוון הכנתי 2 סירים עם פתיתים, אחד "נקי", לילדים, וגרסה נוספת, "גרסת המבוגרים"- אם תרצו, עם גזר, חמוציות וכוסברה. ואגב, למרבה הפליאה, הם הסכימו לטעום את הפתיתים בגרסת הגזר והבצל ובלי התוספות האחרות, כך שתמיד שווה להמשיך ולנסות…

המצרכים לכ-2 מנות תוספת:

1 בצל קצוץ

1 גזר חתוך לקוביות

1 כוס פתיתים פלוס עם חיטה מלאה אסם

2 כפות חמוציות (או לפי הטעם)

כוסברה קצוצה

¼ כפית כמון

מלח, פלפל לפי הטעם

שמן קנולה לטיגון

אופן ההכנה:

מטגנים את הבצל ואחרי כחצי דקה מוסיפים את הגזר ומערבבים (נמנעים מהשחמת הבצל)

מנמיכים להבה וסוגרים את מכסה הסיר ומאדים לכ 2 דק' על מנת שהגזר יתרכך מעט

מגבירים להבה ומוסיפים את הפתיתים ומערבבים אותם יחד עם הגזר והבצל

מוסיפים מים לפי הצורך (אני הוספתי כוס ורבע) ומביאים לרתיחה (מומלץ להוסיף את המים בהדרגה)

מנמיכים להבה ומוסיפים את התבלינים וממשיכים לבשל עד שמוכן

מכבים את האש, מוספים את החמוציות, סוגרים את המכסה וממתינים לכ5-3 דק'

מערבבים את הפתיתים בסיר, על מנת שכל התבלינים והחמוציות יתערבבו היטב

טועמים, מתקנים תיבול ובהגשה מפזרים מעל כוסברה קצוצה

גיוון: ניתן להחליף את כוסברה בפטרוזיליה או שמיר, אומנם כל אחד מעשבי התיבול מעניק טעם אחר, אך כולם הצליחו להשתלב במנה

 

מתכון קודם מתכון הבא

מתכונים טעימים נוספים

אשמח לשמוע מה דעתכם. השאירו תגובה כאן

אין תגובות