הדפס פוסט זה הדפס פוסט זה

פריטטה מנגולד וקישואים


פריטטה מנגולד

לא פעם אני מוצאת את עצמי מכינה פריטטה לארוחת ערב במקום החביתה או העין המסורתיות. העוקבים באינסטגרם יעידו על כך (ואם אתם עוד לא שם- למה אתם מחכים? הצטרפו…) אני מוצאת שזו הזדמנות נהדרת לשלב עוד ירקות ואני אוהבת שניתן לגוון את מרכיביה לפי המלאי במקרר (מה שיש ומתאים נכנס!) ולפי העדפות הקולינריות של הסועדים.

הפריטטה הינה בין אומלט משודרג לפשטידה. את תהליך הכנתה מתחילים על הכיריים ואת המשך ההתייצבות מעבירים לתנור ועל כן, יש להצטייד במחבת שניתן להכניס לתנור. אין בפריטטה קמח והיא יכולה להתאים לרגישים לגלוטן והגרסה שלפניכם גם נטולת לקטוז (ללא מוצרי חלב).

נהדרת גם לבארנץ׳ (הבונוס הוא ללא הטרחה של הכנת פשטידה)

המתכון התפרסם לראשונה באתר XNET

החומרים ל-4 מנות

1 בצל, קצוץ

שמן לטיגון

6 ביצים

מלח, פלפל שחור

2 קישואים, חתוכים לקוביות

צרור עלי מנגולד (10 עלים) שטופים היטב, ללא החלק הלבן

חופן קצח

אופן ההכנה:


1. חולטים את עלי המנגולד במים רותחים כדקה עד שהם מתקמטים. מסננים ושוטפים במים קרים. מסננים שנית, סוחטים את העלים היטב וחותכים לרצועות דקות. (נכון, בעיקרון אפשר לאדות את העלים יחד עם הבצל ובכך לחסוך שלב. א-ב-ל! אני מעדיפה כך, הטעם של המנגולד, כפי שאני אוהבת, נשמר היטב ועל כן אני מתעקשת להכין רק כך)

2. טורפים את הביצים היטב ומתבלים במלח ובפלפל. מוסיפים לבלילה את עלי המנגולד הקצוצים ומערבבים היטב.

2. מטגנים את הבצל בשמן במחבת במשך כ-2-3 דקות עד שהוא מתרכך ומוסיפים את הקישואים. מטגנים תוך כדי ערבוב עד שקוביות הקישואים נצרבות קלות.  מרכזים את הבצל וקישואים במרכז המחבת .

3. מוזגים את בלילת הביצים עם המנגולד למחבת עד לפיזור אחיד במחבת, מפזרים מעל את הקצח ומטגנים רק עד שתחתית הפריטטה וצדדיה מתייצבים.

4. מעבירים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ואופים עד שהפריטטה יציבה כולה (בערך כ 6 דק').

מתכון קודם מתכון הבא

מתכונים טעימים נוספים

להגיב על יעל בטל תגובה

תגובה אחת

  • הגב יעל 3 בנובמבר 2014 at 12:45

    מושלם!