שטרודל דלעת טבעוני

מאת ענת לבל
18 במאי 2014
שטרודל טבעוני עם דלעת ושוקולד

קצת מצחיק לספר, אבל על השטרודל הזה חלמתי בלילה עוד לפני שהכנתי או טעמתי אותו. ככה התעוררתי משינה וזכרתי משהו עם שטרודל ועם דלעת. חלומות של מי שמתעסקת עם אוכל כל היום….

אבל בחלום השטרודל לא הגיע עם הוראות הכנה או מתכון מסודר, כך שנדרשו כמה ניסיונות על מנת שהשטרודל יהיה בטעם שרציתי.

נכון, לא מדובר בשטרודל קלאסי ובמפגש משפחתי כשהבאתי את השטרודל לטעימות, הכנתי גם שטרודל תפוחי עץ, למקרה שיהיו כאלה שיביטו בי בפליאה ובמבטים מוזרים. והיו כאלה. אך מי שהחליט בכל זאת לנסות דווקא אהב מאוד את התוצאה ואת הטוויסט שבמתכון.  (גם אני. אבל אצלי זה קל …כי אני מאוד אוהבת דלעת).

ואחרי שהתגבש לו המתכון ואחרי הטעימות, המתכון הזה התפרסם במגזין ״דרך האוכל״ בחודש פברואר במדור שלי 3 על 3, כשחומרי הגלם הנוספים היו שוקולד וקינמון, המחמיאים מאוד לדלעת.

את המתכון הזה בחרתי להכין כמתכון טבעוני, ואת עלי הפילו אני מורחת בשמן קנולה. אתם יכולים להופכו לחלבי ולמרוח את העלים בחמאה מומסת.

הכי מומלץ לאכול בסמוך להכנה וחובה עם קפה ליד….

החומרים לשטרודל 1 =8-6 מנות

500 גרם דלעת, חתוכה לקוביות

1 כף שמן קנולה

3 כפות סוכר

1/2 =3/4 כפית קינמון

5 עלי פילו

1/4 כוס צימוקים

1 חופן אגוזי מלך, קצוצים גס

1 כף רום או ברנדי

50 גרם שוקולד מריר, קצוץ

שמן, להברשה

אבקת סוכר, להגשה

אופן ההכנה

1. משרים את הצימוקים ברום ( או הברנדי) כשעה.

2 מניחים את קוביות הדלעת בתבנית מחופה בנייר אפייה. מזלפים את השמן ומערבבים היטב. אופים במשך 15 דקות בתנור שחומם ל=200 מעלות עד שהדלעת מתרככת מעט.

3 מוסיפים את הסוכר והקינמון ומערבבים היטב, אך נזהרים לא למעוך. אופים במשך 5-3 דקות נוספות. (כשתוציאו את הדלעת מהתנור, תטעמו- תגלו כמה טעמה נפלא כך!)

4. מפרידים את עלי הפילו בעדינות ומכסים במגבת כדי שלא יתייבשו. מעבירים עלה פילו למשטח עבודה ומורחים אותו בשמן בשכבה דקה. מסדרים מעליו עלה נוסף ומשמנים. חוזרים על הפעולה עם שאר עלי הפילו.

5 מניחים בשליש התחתון של ריבוע העלים את קוביות הדלעת, מפזרים את הצימוקים והאגוזים ומעליהם את השוקולד. מקפלים את הקצוות של ריבוע הבצק כלפי פנים, מגלגלים לגלילה ומהדקים.

6 מעבירים לתבנית מחופה בנייר אפייה ומברישים בשמן. אופים במשך 35-30 דקות בתנור שחומם ל=180 מעלות, עד שהבצק מזהיב. מגישים חמים ומפזרים מעל אבקת סוכר.

הצטרפו לדיון

  1. נראה מהמם ענת.

    1. anat_lobel says:

      את בעצמך! תודה מותק 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לייקים
Close
טעימונת © 2015
Close