קציצות דגים ברוטב חריימה

מאת ענת לבל
23 בנובמבר 2013
קציצות דגים ברוטב חריימה

"אשמח למתכון טוב ולא מסובך לקציצות דגים ברוטב" כתבה לי הלנה חברתי היפה והמקסימה על גבי קיר הפייסבוק שלי. כך נזכרתי שטרם שיתפתי במתכונים לקציצות דגים שהכנתי לפני כשנה למדור 3*3 במגזין "דרך האוכל". בהחלט הגיע הזמן לשתף…

את הרוטב למדתי להכין מאמא שלי (הפחתתי מעט את כמות השמן) ושידכתי לו קציצות דגים (מבורי או מדניס). את הניקוי, הפילוט וקיצוץ הדג אני משאירה בשמחה למוכר הדגים, מה שהופך את הכנת הקציצות לקלה.

המצרכים ל 4-6 מנות ( 14 -12 קציצות):

500 גרם פילה דג טרי (בורי או דניס), קצוץ

1 בצל קטן, מגורר וסחוט

צרור נדיב כוסברה, קצוצה

1 שן שום, כתושה

½ כפית כורכום

½1 כפיות כמון

1 כפית גרגירי כוסברה, טחונים

מלח, פלפל שחור

1 ביצה, טרופה

5-4 כפות פירורי לחם

אופן ההכנה

1 מערבבים את כל מרכיבי הקציצות בקערה עד קבלת תערובת אחידה. 2 יוצרים מהתערובת כדורים ומשטיחים אותם מעט. מעבירים למקרר למשך חצי שעה להתגבשות.

לרוטב חריימה

כדאי להשתמש בתבלינים טריים, זה הסוד בעצם…וכאן המקום לציין כי הרוטב לא חריף, אלא פיקנטי. ניתן להחליף את הפפריקה המתוקה בחריפה.

1 כף פפריקה מתוקה

1 כף פפריקה חריפה

1 כפית כמון

1 כפית קימל טחון

מלח

8-7 שיני שום, כתושות

1/4 כוס שמן קנולה

200 גרם ( 2 קופסאות קטנות) רסק עגבניות

½1 כוסות מים

מיץ סחוט מ=1/2 לימון

אופן ההכנה

1 מערבבים בקערה את הפפריקה המתוקה והפפריקה החריפה, הכמון, הקימל, המלח ושיני השום הכתושות. מוסיפים את השמן ומערבבים עד קבלת משחת תבלינים אחידה.

2. מחממים סיר רחב על האש ומוסיפים אליו את משחת התבלינים. מוסיפים לסיר את רסק העגבניות ומערבבים קלות עד איחוד מרכיבי הרוטב.

3 מוסיפים לסיר את המים (אפשר להוסיף עוד מים ולקבוע את דרגת הסמיכות הרצויה) ומבשלים עד שהרוטב מבעבע. מסדרים את הקציצות בשכבה אחידה בסיר ומכסים את הקציצות ברוטב בעזרת כף.

4 כשהרוטב מבעבע מנמיכים את האש, סוחטים את מיץ הלימון ומפזרים מעל הקציצות והרוטב שבסיר. מכסים ומבשלים עד שהקציצות מוכנות.

בתאבון!

המתכון התפרסם ב"דרך האוכל" גיליון ספטמבר 2012. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: ענת רן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לייקים
Close
טעימונת © 2015
Close