סלט חסה עם תאנים אפויות ושקדים

מאת ענת לבל
1 באוקטובר 2012

מספר ימים לפני ראש השנה השתתפתי בארוחת חג אינטימית במסעדת "משק ברזילי" במושב ירקונה, סמוך להוד השרון. היות שמסעדת "משק ברזילי" הינה מסעדה צמחונית אורגנית, ארוחת הערב הייתה מבוססת על טהרת המטבח הצמחוני –טבעוני והציגה אלטרנטיבה לארוחות החג המסורתיות. למנות הראשונות הוגשו פוקצ'ות מקמח מלא לצד ממרח טחינה עם רימונים, שהיה מאוד טעים וסלט חצילים קלויים שהיה לטעמי. בנוסף, הגישו סלט חסה עם גבינה ותאנים צלויות שטעמן היה פשוט מדהים וכמו כן, פטה עדשים עם ריבת תאנים (חלופה לכבד הקצוץ המסורתי). לעיקריות הוגשה דלורית ממולאת בעדשים מונבטות ואפויות על מצע אורז ולקינוח עוגת טחינה תפוחים שהייתה פשוט נהדרת.

בהשראת המנות הראשונות הכנתי סלט חסה עם תאנים בשלות ומתוקות שמצאתי בשוק, קצת לפני שעונתן מסתיימת.

חציתי את התאנים והנחתי על מגש אפייה מרופד בנייר אפיה, פיזרתי מעליהן רוטב בלסמי מצומצם (את הרוטב, שמשדרג כל סלט עלים או רוטב, רכשתי בשוק הנמל ) ואפיתי בחום של 180 מעלות כ- 15 דק'. בקערה ערבבתי עלי חסה ועלי בזיליקום ותיבלתי בשמן זית, רוטב בלסמי מצומצם, מלח ופלפל לפי הטעם, הוספתי את התאנים הצלויות ופיזרתי שבבי שקדים שקליתי על מחבת יבשה. מהיר, קל וטעים!  אפשר כמובן לשדרג עם גבינות.

למי מביניכם המעוניין לבקר במשק ברזילי אציין כי במהלך חג הסוכות תמוקם במשק סוכה גדולה אותה ניתן יהיה לעטר יחד עם המדריכים בקישוטים אקולוגיים ובמקום תפעל משחקייה המתאימה לילדים בגילאי 5-10, הכוללת בנייה בבוץ, תאטרון בובות מבוץ, משחקים, עבודת אדמה ועוד. פרטים נוספים ניתן לראות באתר http://www.meshekbarzilay.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לייקים
Close
טעימונת © 2015
Close