מרק דלעת עם פסטו כוסברה

מאת ענת לבל
28 בנובמבר 2011

תחילתה של המערכת החורפית אשר פקדה את אזורנו (נשמעתי לרגע כמו דני רופ…) הביאה עימה לא רק גשמי ברכה, אלא גם שפעת, כאבי גרון ובעיקר חלושעס. כמובן שבזמנים כאלה אני מעדיפה שלא להיכנס למטבח, אך משהפכתי לאמא, אין לי ממש את האופציה הזאת…כל מה שהכנתי במהלך השבוע הזה נחל כישלון מהדהד. שרפתי חביתות, שכחתי להוסיף ביצים לבלילת הפנקייק, הצלחתי להפוך סלט ירקות עשיר לתפל ועוד….

אז נכון שמצד אחד מי שעושה לא מפשל אך מצד שני מי שלא מרגיש טוב, עדיף לו לא לעשות. מצד שלישי, כמה פעמים אפשר להזמין פיצה בשבוע אחד ?

במסגרת שבוע השפעת הכנתי גם מרק -זרקתי הכל לסיר- עוף שלמרבה השמחה, וכמו תמיד, זכה  להצלחה אצל בני הבית הגדולים והקטנים יחדיו. אבל האמת היא ששיוועתי למרק כתום. אז אחרי שקצת התאוששתי זה מה שהכנתי. מרק דלעת בלי יותר מידי התעסקות אשר הוספתי לו קינמון וזנגוויל, הנחשבים למחממים. את המרק מגישים עם פסטו כוסברה ובשביל הרושם ניתן להגיש את המרק בתוך דלעת, כמו זאת שמצאתי  בשוק.

החומרים לכ 3-4 מנות:

קילו דלעת רגילה חתוכה לקוביות

1 בצל קצוץ

רבע כפית קינמון טחון

רבע כפית זנגוויל /ג'ינג'ר טחון

רבע כפית אבקת קארי

מלח, פלפל לפי הטעם

שמן קנולה

לפסטו כוסברה:

חצי צרור כוסברה

2 שיני שום

מלח

שמן זית

אופן הכנה:

בסיר מחממים שמן ומוסיפים את הבצל עד שהופך לשקוף

מוסיפים את קוביות הדלעת ומכסים ב 3-4 כוסות  מים (תלוי ברמת הסמיכות הרצויה. אני מעדיפה להוסיף את המים רק עד לגובה קוביות הדלעת ובאופן כללי לא "להטביע" את המרק במים).

מבשלים כחצי שעה, עד שקוביות הדלעת מתרככות

מסירים מהאש ובעזרת בלנדר מוט, מעבדים למרקם חלק

מחממים שוב ומוסיפים את התבלינים בהדרגה וטועמים. כאן הדגש על הוספת התבלינים בהדרגה שטעמם לא יהפוך לדומיננטי מידי. מהקינמון ניתן להוסיף גם פחות מרבע כפית, עניין של טעם.

פסטו כוסברה

מעבדים יחד את הכוסברה והשום ומוסיפים בהדרגה את שמן הזית עד למרקם יחסית חלק.

רושם: רוצים להגיש את המרק בתוך דלעת ? חשוב לציין כי כאן הדלעת היא כלי קיבול בלבד ומהווה קישוט להגשה. את הרעיון קיבלתי מספר שנקרא cooking.  בספר נראה כי הדלעת מהווה כלי הגשה למרכז השולחן, שזו יכולה להיות אופציה מרשימה לארוחה רבת משתתפים.

להגשה אישית – בוחרים דלועים כמספר הסועדים

מחממים תנור ל 180 מעלות

עוטפים כל דלעת בנייר אפייה

כעבור חצי שעה (ולא יותר, כדי שהדלעת לא תתרכך יתר על המידה), מוציאים מהתנור ומסירים את הקצה ואת הגרעיני הדלעת, נזהרים לא לגרד את התחתית ולהפוך אותה לדקה מידי, כדי שהמרק לא יגלוש לצדדים

מניחים את הדלעת מעל צלחת ומוזגים פנימה מהמרק החם, מוסיפים פסטו כוסברה ומגישים.

הצטרפו לדיון

  1. ענתי, נראה טעים מאוד. לא ימאן כמה סוגים של דלעת יש פה. לפני שבוע אכלנו במסעדה דלעת שבושלה עם תפוחים. שלוב מדהים! שהיה סופ"ש נעים מתגעגעת ג'ודי

    1. יקירתי, האמת היא שגם אצלנו התחילו להופיע שלל דלועים מעניינים. נשמע מעניין השילוב של הדלעת והתפוחים, יאלללה יקירתי, שתפי אותנו במתכונים מעניינים :)))
      סופ"ש מעולה שיהיה וחמים!! נשיקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לייקים
Close
טעימונת © 2015
Close