להקפיא ולשמור

מאת ענת לבל
30 באוגוסט 2010

שלא תטעו, המקפיא שלי לא ענק ובבית אין לי מקום לפריזר בייתי…תכולת המקפיא משתנה ביחס לעונות השנה ולמצב רוח הבישול שלי. מה שכן, יש דברים ששוכנים אצלי קבע במקפיא כגון: לחם, קפה ותבלינים ואפשר לומר שאצלי המזווה עבר לגור במקפיא (בהתחשב בחום, גם אני מבינה אותו). עוד כמה דברים שניתן למצוא במקפיא אצלי הם….

 

ג'ינג'ר מגורד ומקולף

אין כמו הארומה של שורש ג'ינג'ר טרי, אך היות שקשה לקנות רק חלק קטן ממנו אני נוהגת לחתוך את הג'ינג'ר לרצועות או לגרד אותו ולאכסן במקפיא. כך ההפשרה שלו היא מידית וכך גם קל יותר לשלוף את הכמות הרצויה לבישול או לאפייה.  

 

גינגר מקולף ומגורד לפני הקפאה

אגוזים וזירעונים

היות שאגוזים נוטים להתקלקל ואף להתעפש כמו פרג לדוגמא, אני מאכסנת אותם במקפיא כך שפרג, אגוזי מלך, פקאנים, שומשום, גרעיני דלעת, זרעי פשתן, גרעיני חמניות וכו' מאוכסנים שם בשקיות רב פעמיות. תמיד נוח לי לשלוף חופן כשאני רוצה לשדרג סלטים או לחמים, להכין מהם גרנולה ביתית או להוסיף אותם לעוגות.

 

בצל מטוגן

איזה מתכון לא מתחיל בהנחיה של לטגן/להזהיב בצל? אם כבר החלטתם שהיום אתם עומדים לבשל ואתם כבר ממילא מקלפים בצל, אז למה לא לקלף עוד כמה בצלים, לטגן כמות כפולה מהנדרש (כפי שלמדתי מסגולה, המטפלת האגדית) ולהקפיא את מה שלא נחוץ כרגע?

כך גם חוסכים זמן וגם חוסכים את הדמעות….

 

קמח, קונפלור,שמרים יבשים

כחובבת מאפים (עאלק חובבת, מדובר בהתמכרות קשה…) כמעט בכל קנייה בסופר אני מוסיפה גם קילו קמח כלשהו. גם אלה מוצאים דרכם למקפיא. אם המקפיא עמוס – הקמח והקורנפלור עוברים למקרר.

מה שחשוב לזכור הוא שלפני שמתחלים לעבד קמח לבצק צריך להביא אותו לטמפרטורת חדר שפויה. את השמרים היבשים, הידידותיים למשתמש, אני מאכסנת בתוך קופסה ותמיד במקפיא. משך הזמן שהם יכולים לשהות שם הוא ארוך מאוד (למעלה משנה), אני לא יודעת את משך הזמן המדויק שהם יכולים להישאר במקפיא מהסיבה הפשוטה שאין מצב שהם יישארו שם כ"כ הרבה זמן ללא שימוש…..

 

ניילון נצמד

לא, לא אוכלים אותו אצלנו, אך גם הוא דייר קבע במקפיא, פשוט קל יותר לשלוף אותו אחרי ההקפאה….

 

 

הצטרפו לדיון

  1. לגבי הבצל המטוגן – האם פשוט לטגן ולהקפיא או שיש עוד משהו שפספסתי בדרך?
    לכמה זמן נשמר במקפיא? האם המרקם לא משתנה?

    תודה.

  2. מה עם גרידת לימון? אורחת קבועה אצלי במקפיא…
    ואף פטרוזיליה קצוצה (במקום הקוביה המוכנה)

    1. בהחלט יעל פטרוזיליה, סלרי, שמיר גם מקפיאה (יש עוד פוסט בנושא שם רשמתי זאת), לגבי לימון אני סוחטת את המיץ מהלימונים ומקפיאה, טוב שרוצים לימונדה מהירה וקרה בקיץ וגם חוסך זמן….
      תודה על תגובתך ושבוע טוב,
      ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לייקים
Close
טעימונת © 2015
Close