אוזני המן בשילוב קמח מלא במילוי ממרח חרובים ושקדים

מאת ענת לבל
9 במרץ 2011

 לאלה שרוצים לגוןן ולאלה שאינם משתגעים על פרג, הנה ורסיה לאוזני המן המשלבים גם קמח מלא בבצק ועם מילוי של ממרח חרובים ושקדים טחונים. את ממרח החרובים בטעם שוקולד, שנראה כמו שוקולד למריחה לכל דבר, קניתי בחנות טבע (עדן מרקט) והחלטתי סוף סוף לעשות בו שימוש. על מנת לעבות את הממרח ובכדי שלא יהיה נוזלי הוספתי לממרח שקדים טחונים גס. על כל כף ממרח חרובים הוספתי כף שקדים טחונים גס.

אני מציעה לכם גם להתרשם מהתמונות ומהפירוט המופיע במתכון הקודם שהעלתי לאוזני המן במלית פרג וצימוקים.

המצרכים לכמות של כ- 19 אוזני המן

המצרכים לבצק:

1 כוס קמח לבן

1/2 כוס קמח מלא- (השתמשתי בקמח מלא של סוגת…טוב, אתם יודעים, נשאר לי במזווה…:) אך מעבר לכך חשוב לי לציין זאת, כי קיימים סוגים שונים של קמח מלא, הנבדלים זה מזה בסוג הטחינה ובעוביה. קמח מלא הטחון דק מתאים יותר במקרה הזה.

1/2 כוס סוכר לבן דק

100 ג' חמאה קרה חתוכה לקוביות ( 1 חבילה קטנה)

1 ביצה טרופה

למלית:

4 כפות ממרח חרובים בטעם שוקולד, ניתן להשיג בחנויות טבע

4 כפות שקדים טחונים

* אני מציעה להתחיל לערבב 3 כפות שקדים ו 3 כפות ממרח חרובים, למלא את אוזני ההמן ואם יש צורך הוסיפו עוד מהמלית

למריחה:

1 ביצה טרופה להברשת הבצק

לקישוט:

אבקת סוכר- אופציונלי

להכנת המלית:

מערבבים את ממרח החרובים והשקדים היטב עד שמתקבלת מלית יחסית אחידה .

בטח תבחינו שהמלית המתקבלת הינה דביקה…

להכנת הבצק:

בקערת מיקסר עם וו גיטרה, שמים את הקמח, הסוכר והחמאה יחד ומערבבים במהירות איטית עד שמתקבלים פירורים קטנים. השלב הזה לוקח זמן והוא חשוב על מנת שכל החמאה תתפזר בבצק היטב ולא ישארו גושי חמאה.

לא מפסיקים את פעולת המיקסר, ומוספים את הביצה הטרופה ומערבבים מגבירים מהירות עד שהופך לבצק. מפסיקים את הלישה, בשלב זה נמנעים מלישת יתר.

אוספים את כל הבצק יחד, משטחים למעין פיתה אובלית, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לכשעה.

מוצאים את הבצק מהמקרר ומרדדים. אני מרדדת על השיש כשמעליו נייר אפיה. מקמחים מעט את הבצק וגם את המערוך להקלה על הרידוד. רצוי להימנע מרידוד הבצק לעובי דק מידי- היות שכך יהיה קשה לעבד אותו לצורת אוזני המן.

לאחר הרידוד האחיד, קורצים עיגולים באמצעות כוס או באמצעות רינג. מוצאים את שאריות הבצק, אוספים, מכסים בנילון נצמד ומכניסים למקרר.

חשוב לציין כי בבצק פריך צריך לעבוד עם טמפ' נמוכה. במידה שיש קושי לתפעל את הבצק הכניסו אותו למספר דק' בודדות במקפיא, הוציאו והמשיכו לעבוד.

לאחר שקרצנו עיגולים, מברישים את שולי כל עיגול בצק בביצה באמצעות מברשת סיליקון.

במרכזו של כל עיגול מניחים בכפית מהמלית. יש לציין כי מלית החרובים והשקדים המתקבלת הינה דביקה, ניתן לנסות להעביר אותה לשקית זילוף קטנה ולזלף באמצע הבצק. או, כאמור, כמו שאני עשיתי, להשתמש בכפית ולהניח במרכז העיגול בזהירות.

תופסים את כל קצוות הבצק ומחברים לצורת משולש. אני מעדיפה שהמילוי מציץ מתוך אוזני ההמן (במיוחד כשעושים מספר מילויים) ועל כן לא מכסה אותו עם הבצק. לאחר שסיימנו לעשות את צורת המשולש, "צובטים" את שולי הבצק כדי לוודא שהם לא יפתחו במהלך האפייה.

את אוזני ההמן המוכנים מכניסים למקפיא, כשהם כבר בתבנית או מסודרים מעל נייר האפייה לרבע שעה. בזמן זה ממשיכים להכין אוזני המן מהבצק שנשאר. וכך הלאה עד שמסיימים את כל הבצק. גם את אוזני ההמן הנוספים מכניסים למקפיא לרבע שעה.

מכניסים את אוזני ההמן לתנור שחומם מראש על 160 מעלות (התנור צריך להיות חם כשמכניסים את אוזני ההמן) ואופים כ 25-20 דק' או עד שאוזני ההמן מזהיבים.

הערה לגבי משך האפייה: לזמן האפייה יש תפקיד מכריע בדרגת הפריכות של אוזני ההמן. ככל שאופים יותר זמן הן הופכות למוצקות יותר. זה עניין של העדפה. אני מעדיפה שהן יותר מוצקות ומקבלות גוון זהוב ועל כן משאירה אותן יותר זמן בתנור. כמו כן, תנורים שונים בעוצמות החום שלהם, על כן, כשאופים את המתכון בפעם הראשונה, אני ממליצה להשגיח מידי פעם על התבנית בתנור ולבדוק את מצבם של אוזני ההמן.

לאחר הוצאתם מהתנור ולאחר צינון מפזרים אבקת סוכר אם רוצים.

הצטרפו לדיון

  1. הלנה says:

    היי ענתי

    הכנתי בצק בדומה למתכון הקודם שלך עם שקדים טחונים וזה גרם לבצק להתפורר לגמרי. למרות שניסיתי לעבוד עם בצק קר. התבעסתי לאללה. האם המתכון הזה לבצק פחות מתפורר? אולי יש אופציה גם לבצק שמרים?

    1. anat_lobel says:

      הי הלנה, אכן מבאס, 2 שאלות: האם ניסית ללוש את הבצק במיקסר, הלישה טובה יותר מלישה ידנית? מעבר לעבודה עם בצק קר, האם ניסית "להציל" אותו על ידי הכנסתו למקפיא כשהתחלת לעבוד איתו? לגבי הבצק הזה- הוא מבוסס כל כולו על קמח (מלא ורגיל) ולי לא היתה בעיה של התפוררות הבצק. אכן, יש גם אופציה לבצק שמרים- אך אני לא הכנתי אוזני המן מבצק שכזה. בהצלחה!

      1. הלישה הייתה ידנית וניסיתי להציל אותו, אבל המוות היה קליני ומוחלט! נראה לי שאנסה בצק שמרים. תודה

        1. anat_lobel says:

          אם כך, אולי בגלל הלישה הידנית…במקרה הזה היה אפשר לנסות להציל אותו ובמקום לייעד אותו לאוזני המן אולי לנסות לעשות ממנו בסיס לטארט ומעליו אולי מילוי עם פרג…ברוח החג המקרב…

  2. נראה מעולה!!

    שתי שאלות:

    האם ניתן להכין בגרסת פרווה עם מרגרינה?
    האם אפשר להקפיא?

    תודה רבה
    יסכה

    1. שלום יסכה ותודה!
      בהחלט אפשר להחליף את החמאה במרגרינה – שימי לב שאריזת מרגרינה זה 200 ג' ולא 100ג'
      את הבצק ניתן להכין מראש ולהקפיא – ואז להעביר למקרר להפשרה ולהכין ממנו את אוזני ההמן
      לגבי להכין, לאפות ולהקפיא- טרם עשיתי זאת- נראה לי שלא תהייה בעייה- אם כי אני מעדיפה את האופציה הראשונה של הקפאת הבצק ואח"כ הכנת אוזני ההמן
      בהצלחה!
      ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לייקים
Close
טעימונת © 2015
Close